Build to Last

Konseptutvikling, visuell idenitet og nettside for Build to last. Build to last er en eventserie laget og presentert av designbyrået Skalar og produktutviklingsbyrået Inventas.

Konsept • Visuell identitet • Web design

Sharing is caring

Konseptet og visjonen til eventserien er “mer åpenhet i bransjen”. Begge byråene har fokus på brukersentrert design og gjennom ulike eventer deler de erfaringer, tips og presenterer caser og belyser ulike tematikker innen design, bærekraft, innovasjon og teknologi.

Build to last ønsker å nå de med interesse for bærekraftig design, innovasjon og designtrender. Inspirasjonen for det visuelle uttrykket er hentet nettopp dette - digitale og grafiske designtrender vi ser i 2024. Build to lasts mantra er “sharing is caring”. De verdsetter åpenhet i bransjen, og derfor var det essensielt at den visuelle identiteten samsvarte med dette budskapet. For å skape blikkfang har logoen en miks av klassisk serif/gotisk-inspirert uttrykk, og har integrerte piler i samme typografiske stil. Pilene symboliserer bærekraft, suksess og positivitet; “piler som peker oppover.”

Profilen har fått en frisk og kontrastfylt fargepalett. Som grafisk element har jeg tatt utgangspunkt i logotypografiens interessante og kunstneriske former. Ulike utsnitt av denne byr på mange spennende komposisjoner og uttrykk.

Neste prosjekt →