Designer X Ingeniør
Som digital designer i produktutviklingsbyrået Inventas har jeg vært med å forme byråets visuelle identitet, brand guide, jobbet med digitalt og fysisk markedsmateriell, og løftet og synliggjort Inventas på ulike sosiale medie-plattformer.
Merkevarebygging • Nettside • SoMe • Markedsinnhold
Vitenskap X Kunst
Inventas består av designere og ingeniører, og tilbyr tjenester og bred fagkompetanse innen både fysiske og digitale produkter.
Inventas har over 170 ansatte og mange ulike fagdisipliner, og avdelinger spredt utover hele landet. Fagdisiplinene er mange. Design, mekanikk, rådgivning, elektronikk, software og teknologi. Hvordan skape en merkevareplattform som så mange ulike fagfolk kan identifisere seg med?
Konseptet til det grafiske uttrykket er inspirert av grunnleggende matematiske symboler. Strekene i logoen er et er lik-tegn = “To streker under svaret. Inventas har fasiten”. X-en har en sentral rolle i den visuelle profilen, og symboliserer krysningspunktet mellom Design X Ingeniør. “Inventas står i skjæringspunktet mellom vitenskap og kunst, mellom ingeniørers presisjon og designeres visjon. Vi kaller det «ingeniørkunst».
X-en kommer i mange ulike forpakninger og uttrykk, og skal visualisere alle de ulike fagområdene Inventas har.
Økt synlighet
I forbindelse med nylansering av ny logo og visuell profil ble det også fokus på mer synlighet i sosiale medier. Jeg har bidratt med å få identiteten integrert i Inventas sine SoMe-kanaler og utformet innhold i henhold til verdiene og Inventas sin tone of voice. Denne SoMe-strategien har resultert i økt følgerskare, skapt mye engasjement blant følgere og skapt større synliggjøring, som igjen har bidratt til en sterkere posisjonering i markedet.
Neste prosjekt →